środa, 14 lutego 2018

#BIY: Rogaliki z marmoladą

Cześć, kochani!
Co u Was słychać? Ja właśnie zaczęłam ferie! Wreszcie mam więcej czasu na pisanie postów oraz długo wyczekiwany odpoczynek od szkolnych obowiązków.
Już od dłuższego czasu miałam ochotę na domowej roboty rogaliki, ale w czasie szkoły ciężko było mi znaleźć chwilę, aby je przyrządzić, gdyż w tygodniu byłam w internacie, a weekend wolałam spędzić z rodziną, dlatego z ferii cieszę się bardziej niż kiedykolwiek wcześniej, ponieważ nareszcie jestem w domu! Jutro są urodziny mojej mamy, pojutrze - moje, a 17 lutego - mojego taty, więc stwierdziłam, że to dobra okazja, aby upiec coś smakowitego. 
Na początku nie oczekiwałam, że będą dobre, ponieważ w gotowaniu i pieczeniu najlepsza nie jestem, haha, ale muszę przyznać, że smakują świetnie. Zachęcam Was więc do przyrządzenia takich smakołyków!



Składniki:

50 g drożdży
ok. 1 kg mąki
szklanka ciepłego mleka
6 łyżek cukru
3 jajka + 1 do posmarowania
rogalików
3/4 szklanki oleju
marmolada

Sposób przyrządzenia:
→ Do miski wsypujemy szklankę mąki. 
→ W szklance ciepłego mleka rozpuszczamy drożdże, dodając 3 łyżki cukru. 
→ Następnie łączymy to z mąką. 
→ Zawartość miski mieszamy i odstawiamy w ciepłe miejsce do wyrośnięcia.
→ Kiedy rozczyn będzie gotowy, dodajemy do niego pozostałe składniki i mieszamy. 
→ Ponownie odstawiamy w ciepłe miejsce, aby ciasto wyrosło.
→ Po wyrośnięciu ugniatamy je rękoma.
→ Dzielimy na cztery (opcjonalnie) części, które po kolei wałkujemy na kształt koła.
→ Z kół wycinamy trójkąty.
→ Nakładamy na nie marmoladę.
→ Zawijamy w rogalik.
→ Blachę wykładamy papierem pieczeniowym.
→ Rogaliki można posmarować białkiem jajka.
→ Pieczemy w 220 stopniach Celsjusza przez ok. 15 min.


Smacznego! ☺























Niedługo planuję zrobić też Q&A, więc jeśli macie jakieś pytania do mnie, możecie zadawać je w komentarzach lub wysyłać mailowo. 

Do kolejnego! 


46 komentarzy:

  1. ojej, ale pychotki! <3 od zawsze marzyło mi się upiec rogaliki, bo zawsze uwielbiałam je jeść, ale jakoś nigdy nie mogłam się do tego zabrać. Szkoda, żee teraz jestem na diecie, bo mam straszną ochotę na takie słodkości! :(

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają przepysznie 😍☺
    Wszystkiego najlepszego 🎂🎁😘💞
    Obserwuje ☺
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
  3. Jejku, wyglądają meeega pysznie ❤
    Muszę to wypróbować!
    Pozdrawiam cieplutko
    My blog

    OdpowiedzUsuń
  4. AAA uwielbiam takie wypieki. Zapisuję przepis i mam nadzieję, że wkrótce go wykorzystam :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam takie domowe wypieki :D
    Ja teraz przerzuciłam się na gotowanie obiadków, a ostatnio robiłam sama pączki na tłusty czwartek :D

    OdpowiedzUsuń
  6. prezentują się smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. O jejku, to mnie teraz skusiłaś na te pyszności, muszę pokazać mojemu, może zrobimy.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nigdy nie robiłam rogalików, te Twoje wyglądają pysznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam. Smak dzieciństwa :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale mi smaku na nie narobiłaś ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny przepis, wyglądają przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciesz się czasem z Rodziną. Rogaliki są z pewnością pyszne. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  13. Wyglądają bardzo smakowicie! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ahhh, narobiłaś mi smaka na rogaliki własnej roboty! :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie mogłabym mieć ferii tak późno. Dla mnie by to było za dużo czekania :) Ale miłego wypoczynku Tobie życzę! :)
    Oj to wszystkiego najlepszego dla Was wszystkich! Ale się poukładaliście z tymi urodzinami :)
    Ale pysznie to wygląda. Musiały być mega dobre. Ja niestety na razie nie mogę sobie pozwolić na takie słodkości :( Po mojej zdrowotnej diecie nadrobię :D
    A co do pytanek to hm:
    1. Co jest Twoim największym marzeniem?
    2. Dlaczego zaczęłaś blogować?
    3. Masz jakieś zwierzątko? Jakie? Jak się nazywa?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też wolałabym mieć ferie wcześniej, ale z drugiej strony ten semestr szybciej zleci. :D Bardzo dziękuję za życzenia! A rogaliki rzeczywiście były dobre. 😁

      Usuń
  16. Ale przepysznie wygląda :)

    Pozdrawiam - http://izabiela.pl/

    OdpowiedzUsuń
  17. O kurczę, a ja taka głodna :D

    OdpowiedzUsuń
  18. sto lat nie jadlam rogalików! :) chyba muszę się zakręcić i sobie zrobić :p

    OdpowiedzUsuń
  19. Wyglądają przepysznie, dlatego może jak znajdę czas to zrobię rogaliki dla rodziny ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Kurczę, nie mogę za bardzo drożdży, więc muszę odpuścić tym razem ale wyglądają przepysznie! :)

    Pozdrawiam
    Sara's City

    OdpowiedzUsuń
  21. Mm... wyglądają smakowicie! Narobiłaś mi ochoty, uwielbiam takie rogaliki :*
    allixaa.blogspot.com - klik

    OdpowiedzUsuń
  22. Wyglądają bardzo smacznie , chętnie bym takich skosztowała :)

    egzemplarz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Zazdrościmy ferii :) Nas już to dawno nie dotyczy :P
    A rogaliki zacne :P

    OdpowiedzUsuń
  24. Uwielbiam takie rogaliki! Ostatnio zaczęłam do nich dodawać mąkę krupczatkę zamiast zwykłej i również wychodzą pyszne, tylko bardziej chrupiące :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Pyszności! Aż zgłodniałam na ich widok ;))

    OdpowiedzUsuń
  26. nie ma jak takie domowe wypieki :-)

    OdpowiedzUsuń
  27. mmmmm wyglądają smakowicie! :D

    OdpowiedzUsuń
  28. mojej mamie by smakowały! <3

    OdpowiedzUsuń
  29. Teraz to narobiłaś mi smaka ja często robię z ciasta francuskiego!
    Obserwuje i zapraszam do Siebie 💋

    OdpowiedzUsuń
  30. Uwielbiam rogaliki więc chętnie wypróbuję ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Musze wyprobowac,wygladaja smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Chętnie bym zjadła takie na śniadanko :)
    Zapraszam na nowy post :)
    www.stylishmegg.pl/2018/02/paszczyk-w-kolorze-baby-blue_22.html

    OdpowiedzUsuń
  33. Mniam! Twoje rogaliki wyglądają pysznie. :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Ale mi ochotę zrobiłaś tymi rogaliczkami! Dobrze, że zbliża się weekend to będę miała czas coś popróbować w kuchni! ♥

    OdpowiedzUsuń
  35. Zapewne były pyszne :D
    Odpowiedziałam na Twój komentarz u mnie na blogu - zapraszam <3

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 ohmylifex , Blogger